Els serveis socials d’Atenció Primària: L’atenció de casos, intervenció grupal i comunitària: envelliment actiu i cobertura de necessitats en les persones majors

INFORMACIÓ
BÀSICA

DURADA DEL CURS: 20 hores
NOMBRE MÀXIM DE PARTICIPANTS: 25
MODALITAT DE LA FORMACIÓ: Presencial
DATES D’IMPARTICIÓ: 28/06/2021 al 7/07/2021
UBICACIÓ: Edifici de Magisteri de Mont-Olivet

PROFESSORAT

Yaiza Pérez Alonso, llicenciada en Sociologia; Màster Internacional en Migracions de la UV ; Postgrau en formació d’especialistes en Investigació Social Aplicada i Anàlisi de dades del CIS; professora de tècniques d’investigació social del Departament d’Urbanisme de la Universitat Politècnica de València; professora de sociologia i antropologia en el Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València, directora científica d’Eixam  Estudis Sociològics. Membre de l’Eixam Magnètic.

Pilar Blanco Rodrigo, llicenciada en Periodisme i Comunicació Audiovisual, especialista en la investigació i aplicació d’estudis sociològics a l’elaboració de plans estratègics i disseny de polítiques públiques, sòcia fundadora d’Agència Magnet; membre de l’Eixam Magnètic.

Isa Gadea Peiró, llicenciada en Sociologia; Màster en Gènere de la Universitat de València, ha treballat en programes d’envelliment de La Caixa en el barri de Benimaclet, membre de l’equip d’Eixam Estudis Sociològics SLU.

DESCRIPCIÓ
DEL CURS

La finalitat del curs és aproximar a l’alumnat a les problemàtiques associades amb la tercera edat i l’autonomia personal. Reflexionar sobre el concepte d’envelliment actiu i la idoneïtat sobre l’envelliment actiu i mostrar polítiques públiques orientades a fomentar un envelliment saludable, sostenible i autònom.

OBJECTIUS
GENERALS

Reflexionar sobre l’envelliment en la societat contemporània, nous reptes i algunes polítiques públiques en aquesta línia.

Dotar a l’alumnat d’eines per al disseny d’un diagnòstic participat amb persones majors.

Analitzar diferents polítiques públiques i programes que promouen l’envelliment actiu.

CONTINGUTS.
UNITATS
DIDÀCTIQUES

1. Conceptualització d’envelliment actiu i envelliment saludable:

  • Algunes controvèrsies i límits al plantejament d’envelliment actiu.

2. Diagnòstic social participat de necessitats de la tercera edat i disseny de polítiques públiques:

  • Finalitat, paradigma i metodologies participatives. Identificació de necessitats de les persones majors segons perfils.
  • Cobertura d’antigues i noves necessitats en les persones majors. Alguns programes interessants: Xarxa Salut, L’Obra Social La Caixa, Imserso, etc.

3. Ciutats Amigables de la tercera edat:

  • Finalitat, paradigma i exemples.