Els Serveis Socials d’Atenció Primària: Promoció de la participació infantil i adolescent des de l’àmbit local. Consells locals d’infància.
INFORMACIÓ
BÀSICA
19, 21, 26 i 28 de setembre. Presencial. València. 25 places.
PROFESSORAT
Miquel Sanjuán Vidal, diplomat en Treball Social; animador juvenil; formador d’animadors; tècnic Servei Promoció dels Drets de la Infància i Adolescència.
Sonia Pérez Sebastiá, diplomada i graduada en Treball Social per la Universitat de València. Màster universitari en Política i Democràcia de la UNED. Actualment, adscrita al Servei de Promoció de Drets de la Infància i Adolescència de la Direcció General d’Infància i Adolescència, Generalitat Valenciana.
DESCRIPCIÓ
DEL CURS
L’actual Llei 26/2018, de drets i garanties de la infància i adolescència impulsa la creació dels òrgans de participació infantil com a eina de garantia del dret a la participació activa dels xiquets, xiquetes i adolescents.
La promoció dels seus drets com a subjectes actius de dret, que inclou el dret a ser escoltats en tots els assumptes que els afecten.
Les administracions locals han de promoure, amb mitjans suficients, la constitució dels consells locals d’infància, com a òrgans consultius i de participació dels xiquets i les xiquetes en tots aquells assumptes que els afecten, directament o indirecta, en l’àmbit municipal.
En aquest curs es pretén dotar d’eines, materials i fonamentació legal per a complir la competència que tenen les entitat locals per la promoció de la participació infantil a l’àmbit local (Art. 169 Llei 26/2018).
OBJECTIUS
GENERALS
Conéixer el marc normatiu de la participació infantil com a persones subjectes de drets.
Establir i/o consolidar la participació infantil en el municipi. Així com les eines necessàries per a dur a terme polítiques efectives de participació infantil.
Adquirir coneixements per a la creació d’estructura estable de participació infantil i adolescent municipal.
Potenciar estratègies per a la dinamització i funcionament d’un òrgan de participació.
Conéixer experiències de la participació infantil.
CONTINGUTS.
UNITATS
DIDÀCTIQUES
2. Polítiques efectives de participació infantil i adolescent.
3. Consell Local d’Infància. Creació/consolidació.
4. Consell Local d’Infància. Dinamització i funcionament.
5. Experiències de participació infantil i adolescent.