Desenvolupament dels drets de la infància en les polítiques públiques. Aplicació en l’àmbit municipal.
INFORMACIÓ
BÀSICA
3 d’abril. Píndola telepresencial. 100 places.
4 de juliol. Píndola telepresencial. 100 places.
PROFESSORAT
Sonia Pérez Sebastiá, diplomada i graduada en Treball Social per la Universitat de València. Màster universitari en Política i Democràcia de la UNED. Actualment, adscrita al Servei de Promoció de Drets de la Infància i Adolescència de la Direcció General d’Infància i Adolescència, Generalitat Valenciana.
DESCRIPCIÓ
DEL CURS
Les recents modificacions legislatives en matèria d’infància i adolescència propugnen un nou model d’intervenció centrat en els drets de xiquets, xiquetes i adolescents. Aquest enfocament de drets implica el desenvolupament d’una sèrie d’actuacions que garantisquen la consideració de les persones menors d’edat com a ciutadania efectiva i participativa.
A través d’aquesta píndola formativa es pretén donar una visió inicial d’aquells instruments, materials o eines que poden ajudar a implementar una correcta actuació centrada en els drets de la infància des de l’àmbit municipal.
OBJECTIUS
GENERALS
Abordar el paradigma de drets de la infància com a línia de treball en la intervenció amb les persones menors d’edat.
CONTINGUTS.
UNITATS
DIDÀCTIQUES
- Marc normatiu bàsic.
- Interés superior de la persona menor d’edat.
- Estratègies públiques de desenvolupament de les actuacions entorn a la infància.
- Estratègia Europea sobre els drets de la infància de caràcter global.
- Estratègia Valenciana d’infància i adolescència 2022 – 2026.
- Eines per a l’aplicació ajustada a drets:
- Òrgans de participació infantil – Consell local d’Infància.
- Guia llenguatge inclusiu amb la infància i adolescència.
- Manuals i material de referència.
- Informe impacte infància en els projectes normatius.